2014. január 16., csütörtök

Pácolt vaddisznócomb áfonyamártással cseréptában sütve


Miután kaptunk Karácsony előtt egy egész vaddisznót ajándékba, ezen a területen kísérletezgetem a konyhában. Ez nagyon finom lett!!

Hozzávalók:
4 szelet vaddisznó comb (vagy karaj)
Kakukkfű
Borókabogyó
Mustár
Olaj
Fokhagyma
Vörösbor

Áfonyamártás:
50dkg fagyasztott áfonya
5dkg cukor (ízlés szerint)
1 evőkanál rétesliszt

Köret:


A megtisztított combokat megsóztam, behintettem kakukkfűvel és megkentem mustárral. Egy tálba helyeztem őket és közéjük szórtam 10db felaprított borókabogyót. Annyi olajat öntöttem rá, hogy éppen ellepje és így hagytam 2 napot pácolódni.

Sütés előtt a Pataki tál alját beáztattam, beletettem a hússzeleteket, 4 gerezd fokhagymát és bőven öntöttem rá vörösbort. A tálat lefedtem és 200 fokos sütőben 1,5 óra alatt készre sütöttem.

Az áfonyamártáshoz a fagyott gyümölcshöz adtam a cukrot, lisztet és kis lángon kevergetve elkezdtem felolvasztani és összefőzni. A végén felforraltam az egészet majd hagytam kihűlni

Tökpuffanccsal és áfonyamártással tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése